ایران جی ام جی چگونه یک وبسمتر موفق شوم؟ 6 مهارتی که باید کسب کنید - ایران جی ام جی

 

وب مستری چیست و وبمستر کیست؟

 

وب مستر کسی است که محتوا و سازماندهی یک وب سایت را ایجاد و مدیریت می کند.

امروزه راه‌اندازی یک وبسایت کاملاً کاربردی بدون کمک مدیر وب آسان‌تر از همیشه است. با این حال، وقتی خودتان این کار را انجام می دهید، به نقش یک مدیر وب سایت قدم می گذارید. اما همانطور که قبلاً بیان کردیم، فراتر از داشتن دانش فنی، باید چندین مهارت شخصی داشته باشید که به شما به عنوان یک وب مستر با توسعه و رشد سایت شما کمک کند.

اگرچه این مهارت ها را می توانید در یک دوره آموزش وبمستری نیز بیاموزید، اما مهارتهای یک وبمستر به صورت جداگانه نیز قابل کسب است.

 

۱٫  دانش طراحی و مدیریت فنی سایت

 

هیچ شکی نیست که به عنوان یک وبمستر، باید دانش طراحی و مدیریت سایت داشته باشید. البته از شما انتظاری نیست که یک برنامه نویس زبده باشید! اما حداقل لازم است تا با خرید یک دوره وردپرس، به این سیستم مدیریت محتوای محبوب و پرکاربرد مسلط شوید.

 

۲٫ وب مسترها باید مهارت های مردمی داشته باشند

 

به طور معمول، وب مستر بودن یک حرفه انفرادی است. با این حال، به عنوان یک وب مستر، همچنان باید با افراد آنلاین تعامل داشته باشید. شما باید از طریق پشتیبانی فنی با کاربران وب سایت خود کار کنید و با کارکنان پشتیبانی فنی در ارائه دهنده هاست خود صحبت کنید. مهمتر از آن، اگر وب سایت شما فروشگاهی است، باید مهارت های خدمات مشتری عالی نیز داشته باشید. داشتن مهارت‌های عالی برای افراد تضمین می‌کند که می‌توانید هر مشکلی را به سرعت و دوستانه حل کنید. این نقش کلیدی در ایجاد اعتماد به نفس مشتریان شما دارد و تنها به افزایش برند و آگاهی آن کمک می کند.

 

۳٫ مدیران سایت باید صبر داشته باشند

 

ساده‌ترین وب‌سایت ممکن است ساعت‌ها طول بکشد تا وب‌سازی را به یک کار خسته‌کننده تبدیل کند، اگر به‌طور طبیعی فردی صبور نیستید. ایجاد یک وب سایت کاملاً کاربردی و واکنش گرا می تواند ماه ها کار طول بکشد و بنابراین باید صبور باشید و درگیر این روند باشید. با هر چیزی، برای ساختن و ایجاد یک وب سایت موفق به زمان نیاز دارید.

وب مسترها معمولاً افرادی بسیار صبور هستند که می دانند آهسته و پیوسته برنده مسابقه است. یک وب مستر خوب برای ایجاد جایگاه مناسب در وب سایت خود، ایجاد مخاطبی از فالوورهای وفادار و ایجاد محتوایی که مخاطبان خود را جذب و تبدیل می کند، وقت می گذارد. همه اینها به صبر و یک اخلاق کاری ثابت نیاز دارد. وقتی نوبت به هر گونه مشکل فنی می رسد، مدیران وب سایت ها برای رسیدگی به هر مشکلی که ممکن است پیش بیاید، به آرامش نیاز دارند.

 

۴٫ وب مسترها باید مهارت های تحقیقاتی درجه یک داشته باشند

 

چقدر سریع می توانید گوگل کنید؟ در حالی که از نظر فنی زیربنای یک وب مستر خوب است، داشتن مهارت های تحقیقاتی واقعا خوب می تواند شما را به جایی برساند. به خصوص زمانی که هر وب سایت جدیدی مجموعه ای از چالش ها و مشکلات خود را ارائه می دهد.

ممکن است لازم باشد در مورد فناوری های جدید و نوظهور بیاموزید تا به شما کمک کند از بازی جلوتر بمانید. هر پروژه‌ای که به‌عنوان یک وب‌مستر انجام می‌دهید، نیازمند تحقیق و یادگیری مجموعه‌ای از مهارت‌های جدید است تا شما را در ساخت یک وب‌سایت عالی دیگر راهنمایی کند.

مثلا اگر پروژه در سطح جهانی باشد، باید نکات نحوه بهینه سازی سایت برای کسب رتبه را بدانید. با تهییه دوره سئو بین المللی می توانید در این زمینه حرفه‌ای شوید و سپس پروژه های دلاری نیز دریافت کنید.

توانایی منبع اطلاعات جدید برای هر شغلی ضروری است و باید بخشی از جعبه ابزار هر وب مستر باشد. موارد معمولی که مدیران وب‌سایت‌ها ممکن است مجبور به تحقیق در مورد آنها باشند عبارتند از:

 

 

  • مدیریت مشکلات فنی،
  • راه اندازی استراتژی های تبلیغاتی برای وب سایت شما،
  • آگاهی از فناوری نوظهور اینترنت،
  • تسلط بر مدیریت محتوا
  • و مهارت های سئو و مخصوصا تجریه و تحلیل Google Search Console که با تهییه دوره گوگل سرچ کنسول به این مهارت به صورت کامل مسلط خواهید شد.

 

 

۵٫ مدیران سایت باید تواضع داشته باشند

 

مهم نیست چقدر ماهر هستید یا چقدر سریع یاد می‌گیرید، هرگز نمی‌دانید که مدیر وب‌سایت هستید. فن آوری های جدید هر روز در حال ظهور هستند و اگر به طور طبیعی متواضع نباشید، ممکن است فرصت عالی برای رشد به عنوان یک وب مستر را از دست بدهید. ممکن است وسوسه شوید که بسیاری از کارها را به تنهایی انجام دهید، اما خرد به این معنی است که می دانید در صورت نیاز چه زمانی درخواست کمک کنید.

در صورت نیاز به پشتیبانی فنی بیشتر، درخواست کمک کنید. با دوستان وب مستر خود تماس بگیرید که ممکن است مهارت های قوی تری نسبت به شما داشته باشند و از آن به عنوان فرصتی برای یادگیری و رشد استفاده کنید. درک کنید که به عنوان یک وب مستر همیشه چیزی برای یادگیری وجود دارد.

سرعت سایت تان پایین است؟ ایرادی ندارد، کمک بگیرید و شاید به صورت فنی راه کارهای آموزش افزایش سرعت سایت را از آنها بیاموزید.

به یاد داشته باشید که همیشه کسی وجود دارد که ممکن است در یک زمینه از شما قوی تر باشد و بنابراین اعتماد به قضاوت او برای یک وب مستر خوب بسیار مهم است. وقتی تخصص فرد دیگری را بر تخصص خود ترجیح می دهید، به خود اجازه می دهید بیشتر بیاموزید و تسلط بر این مهارت آسان نیست. متواضع باشید و به کسانی که به شما کمک می کنند بیشتر بیاموزید اعتماد کنید.

 

۶٫ وب مسترها باید ثابت قدم باشند

 

مانند همه چیز در دنیای ما، وب سایت ها در معرض نقص، اختلال و مشکلات فنی قرار دارند. ممکن است مشکلی پیش بیاید. بنابراین، برای آن آماده شوید! چیزهای بی‌شماری وجود دارد که می‌تواند با یک وب‌سایت از خرابی سایت گرفته تا حملات مجرمان سایبری و سایر مشکلات مختل شود. شما باید برای هر چیزی آماده باشید. این آمادگی به این معنی است که مهارت های لازم در حوزه سایبری را با شرکت در یک دوره امنیت سایت به خوبی فرابگیرید.

حل این مشکلات نیازمند فداکاری، تلاش و پشتکار است. نکته کلیدی این است که اجازه ندهید هیچ گونه اشکال فنی یا غیره مانع ایجاد و نگهداری یک وب سایت عالی شود.

شما باید بیاموزید که چگونه با مهارت بر موانع خود غلبه کنید. گاهی اوقات ممکن است نیاز باشد که چند ساعت از خواب خود را از دست بدهید، اما این امر با قلمرو همراه است. پشتکار همیشه نتیجه می دهد.

 

آیا آنچه را که برای مدیر وب سایت لازم است دارید؟

وقتی صحبت از راه اندازی یک وب سایت موفق به میان می آید، برای انجام آن به چیزی بیش از دانش فنی نیاز دارید. شما به مجموعه‌ای از ویژگی های عالی در مهارت خود نیاز دارید تا خود را در این زمینه عالی کنید. در میان آن‌ها، ما خلاقیت، انعطاف‌پذیری، تدبیر و توانایی خندیدن به خودتان را در زمانی که همه چیز خیلی جدی می‌شود، پیشنهاد می‌کنیم. تبدیل شدن به یک وب مستر یک مهارت عالی است که به شما کمک می کند نه تنها به عنوان یک حرفه ای بلکه به عنوان یک شخص نیز گسترش پیدا کنید. اگر زمان و انرژی لازم برای همگام شدن با صنعت سریع را دارید، وب مستر بودن برای شما عالی است!

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 101 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 14 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها