ایران جی ام جی لباس مناسب قرار اول چیست؟ - ایران جی ام جی

 

لباس قرار اول در دیدگاه فرد مقابل نسبت به شما تأثیر فراوانی دارد. در بسیاری از موارد حتی لباس قرار اول موجب لغو شدن قرارهای بعدی می‌شود. در حالی که در مواردی می‌تواند به بیشتر شدن علاقه فرد نسبت به شما منجر شود. در واقع سبک لباس پوشیدن در قرار و حتی سبک لباس‌های روزمره بخشی از شخصیت را نشان می‌دهد. در نتیجه علاوه‌بر اینکه خوش‌پوش و شیک حضور پیدا می‌کنید، به لباس‌های فرد مقابل هم توجه کنید. برای این خوش‌پوش و شیک بودن هم باید نکات و ایده‌هایی که در این مطلب تیم محتوا بانی مد آورده‌ است را به خاطر بسپارید.

نکات مهم لباس قرار اول

چه خانم باشید و چه آقا، باید نکات مهم لباس پوشیدن برای قرار اول را رعایت کنید. این نکات شامل برند و گران قیمت بودن لباس‌ها نیست. بلکه نکاتی را شامل شده که باعث نشان دادن سلیقه عالی شما در انتخاب لباس خواهد شد.

محل قرار

حتماً در اولین قدم محل قرار را در نظر بگیرید. حتی اگر نمی‌دانید که دقیقاً در چه جایی همدیگر را ملاقات خواهید کرد، سعی کنید یک ایده کلی از محل آن به دست آورید. برای مثال لباس‌هایی که برای کافه و رستوران باید برای لباس قرار اول بپوشید، با لباس‌هایی که در پارک و فضای باز می‌توانید انتخاب کنید، تفاوت بسیاری دارند. برای قرار در رستوران و کافی شاپ می‌توانید کفش و حتی برای خانم‌ها، کفش پاشنه بلند بپوشید. در حالی که برای قرار در پارک یا فضاهای مشابه باید کفش‌های اسپورت و کتونی را انتخاب کنید.

سبک قرار

قرار رسمی و جدی است یا جو صمیمانه و دوستانه‌ای دارد؟ نباید لباس‌هایی که برای رفتن به دورهمی‌های خانوادگی یا رفتن به بازار برای خرید می‌پوشید را در یک قرار رسمی هم بپوشید. در عین حال سبک لباس برای یک قرار اول با جو دوستانه نباید به‌گونه‌ای باشد که گویا در مصاحبه کاری حضور پیدا کرده‌اید. در نتیجه اگر قرار صمیمانه است، لباس مردانه و زنانه کژوال، غیررسمی و حتی گاهی اسپورت مناسب است. در مقابل در صورت رسمی بودن قرار، لباس‌هایی رسمی‌تر مانند مانتو کتی زنانه و کت مردانه برای قرار مطلوب است.

هوا

حتماً وضعیت هوا را در نظر بگیرید و پیش از رفتن به قرار آن را چک کنید. اگر امکان بارندگی وجود دارد، آماده باشید. یا در تابستان نباید لباس‌هایتان به‌گونه‌ای باشد که چندین برابر حد معمول احساس گرما کرده و عرق کنید. حتی اگر هوا سرد است، به‌گونه‌ای لباس انتخاب نکنید که به دلیل سرما مجبور به زودتر بازگشتن شوید. البته مگر آنکه قرار طبق تصور پیش نرود و بخواهید سرما یا گرما را بهانه کنید.

 

راحت بودن

در انتخاب لباس برای قرار اول تنها زیبایی را در نظر نگیرید. بلکه راحت بودن هم اهمیت فراوانی دارد. منظور از راحتی پوشیدن لباس‌های گشاد و روزمره نیست، تنگ یا جذب نبودن و مناسب بودن اندازه آن‌ها مهم است.

نظافت لباس

فرقی نمی‌کند که خانم هستید یا آقا، تمیز و اتوکشیده بودن لباس قرار اول و حتی سایر لباس‌های روزمره نسبت به قیمت و برند آن‌ها اهمیت بیشتری دارد. یک پارتنر عاقل و بالغ هم این مسئله را به‌خوبی درک می‌کند. در نتیجه از تمیز بودن لباس‌ها مطمئن شوید. همچنین با اتو کشیدن جلوه بهتری به لباس زنانه خود بدهید.

 

لباس مناسب قرار اول

به احتمال زیاد با توجه به نکاتی که ذکر کردیم، حال بتوانید بهترین انتخاب را از میان انواع لباس مردانه و زنانه در کمد خود رقم بزنید. با این وجود اگر به تعدادی ایده جذاب نیاز دارید، موارد زیر را در نظر بگیرید.

لباس زنانه

به طور کلی برای حضور در قرار به‌عنوان یک خانم شیک و باکلاس نیازی به انتخاب‌های پیچیده نیست. در واقع پوشیدن لباس‌هایی ساده اما شیک بهترین انتخاب برای قرار اول است. اگر می‌خواهید با لباس‌های گران و خاصی حضور پیدا کنید، بهتر است آن‌ها را برای قرارهای بعدی بگذارید.

  • مانتو: یک مانتو یا پالتوی ساده که با فرم بدن شما سازگار باشد، بهترین انتخاب است. برای رنگ هم بهتر است به سراغ رنگ‌های خنثی همچون مشکی و کرم بروید و البته مدل طرح‌دار و شلوغی انتخاب نکنید. به‌خصوص اگر قرار رسمی بوده و صمیمانه نیست.

  • شلوار: نیازی به انتخاب شلوارهای جذب و لگ نیست. از جهتی شلوارهای کارگو و خیلی گشاد هم می‌توانند بهترین گزینه قرار اول و آشنایی نباشند. بلکه با یک شلوار جین، کتان و یا پارچه‌ای ساده خانم‌تر و زیباتر از همیشه جلوه کنید. برای مثال اگر مانتوی کرم رنگ را انتخاب کرده‌اید، شلوار کتان زنانه ذغالی یا مشکی و جین انتخاب مطلوبی است.
  • شال: رنگ شال باید با سایر لباس‌ها هماهنگ باشد. سعی کنید چند رنگ نپوشید چراکه شلخته به نظر خواهید رسید. انتخاب یک رنگ با تناژ تیره و روشن یا دو رنگ کافی خواهد بود.

 

لباس مردانه

برای حضور در قرار اول حتماً سعی کنید آراسته و مرتب باشید چراکه این مسئله برای اغلب خانم‌ها از قیمت و مارک لباس‌هایتان اهمیت بیشتری دارد. همچنین تعادل را رعایت کنید. در واقع لباسی را نپوشید که گویا برای ملاقات دوستان صمیمی یا یک قرار کاری حضور پیدا کرده‌اید. ضمناً برای انتخاب پیراهن مردانه و شلوار این موارد را به خاطر داشته باشید:

  • شلوار: شلوارهای کارگو و مدل‌های به اصطلاح لش بهترین انتخاب برای قرار اول و آشنایی نیست. بلکه یک شلوار کتان یا جین که به‌خوبی با سایر لباس‌ها و کفش‌های شما ست شده، انتخابی عالی است. اگر به استایل کژوال علاقه دارید، به سراغ شلوار پارچه‌ای طوسی یا کرم بروید.

  • پیراهن: پیراهن طرح‌دار و شلوغ یا تی‌شرت خیلی گشاد و لانگ برای قرار ملاقات اول و به‌ویژه در کافی شاپ و رستوران مطلوب نیست. بلکه یک پیراهن یا تی‌شرت ساده اما تمیز و مرتب با رنگی خنثی می‌تواند زیباترین انتخاب باشد. حتی می‌توانید به سراغ استایل تماماً مشکی بروید تا کشیده‌تر و مرتب‌تر جلوه کنید.

نتیجه‌گیری

در مجموع لباس قرار اول نباید به‌گونه‌ای باشد که گویا مهمترین قرار و اتفاق زندگی شما است یا به یک عروسی و مراسم خاص می‌روید. در عین حال نباید بی‌اهمیت و نامرتب به نظر برسید. بلکه با سادگی و در عین حال شیک بودن ظاهر جذابی را رقم بزنید. در نهایت به خاطر داشته باشید که رفتار و انرژی مثبت شما بیشترین تأثیر را در فرد مقابل می‌گذارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 82 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 7 ژانویه 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.