ایران جی ام جی مدرسه هوشمند دارای چه ویژگی هایی است؟ - ایران جی ام جی

یکی از بزرگترین چالش مدارس و دانشگاه‌ها، خرید ویدیو پروژکتور آموزشی برای کلاس درس است. ویدیو پروژکتوری که برای محیط مدرسه خریداری می‌شود باید مشخصات خاصی داشته باشد و در محیط‌های نیمه تاریک هم به خوبی تصاویر را به نمایش گذارد. برای آشنایی با نکات لازم در مورد خرید ویدیو پروژکتور کلاسی، در ادامه مطلب همراه ما باشید.

مدارس هوشمند از چه تکنولوژی‌هایی استفاده می‌کنند؟

دنیای امروزی به سرعت در حال پیشرفت بوده و مدارس و دانشگاه‌ها برای عقب نماندن از نیازهای دانش آموزان و دانشجویان، باید همگام با این تغییر فناوری پیش بروند. در حال حاضر مدارس به اتاق کامپیوتر مجهز شده و آموزش‌های لازم دنیای کامپیوتر هم به آن‌ها داده خواهد شد. ویدیو پروژکتور کلاسی جای تخته سیاه گذشته را گرفته و بیشتر دروس با کمک یک پروژکتور و صفحه نمایش بزرگ آن تدریس می‌شوند. علاوه بر کلاس درس، مدارس دارای سالن نمایش هم هستند که در آن هم از ویدئو پروژکتور سالنی با کیفیت برای نمایش تصاویر استفاده می‌کنند.

آیا شما هم قصد دارید یک پروژکتور آموزشی برای کلاس درس یا سالن سخنرانی خود خریداری کنید؟ بدون شک حرکت هوشمندانه است. این فناوری مفید سابقه طولانی در کمک به مربیان در ارائه محتوا دارد. امروزه کیفیت تصویر بهتر از همیشه شده و با وجود انواع پروژکتور، می‌توان بسته به بودجه و نیاز هر مدرسه دستگاه مناسبی پیدا کرد.

مزایای خرید ویدئو پروژکتور کلاسی

در پروژکتورهای آموزشی معمولا معیارهایی در نظر گرفته می‌شود تا مقرون به صرفه‌ترین انتخاب برای مدارس انجام گیرد. با پروژکتور مدرسه قرار نیست یک فیلم با کیفیت بالا پخش کرد و یا بازی انجام دهید، در نتیجه خرید پروژکتوری که صرفا داده‌های مختلف را با کیفیت قابل قبولی بر روی صفحه نمایش دهد، کافی خواهد بود. پروژکتورها مزایای بسیاری دارند که با نمایشگرهای دیجیتال قابل مقایسه نیستند. مزایای پروژکتورها برای محیط های آموزشی عبارتند از:

  • اندازه تصویر: پروژکتورها می‌توانند تصاویر بسیار بزرگی را ارائه دهند، بسیار بزرگتر از اندازه نمایشگرهای صفحه تخت. بسیاری از پروژکتورها قادر هستند تصویر HD را تا ۳۰۰ اینچ پخش کرده و تمام جزئیات را به نمایش گذارند.
  • زاویه دید: نمایشگرهای LED برای دانش آموزانی که مستقیماً در مقابل آنها نشسته‌اند عالی به نظر می‌رسند اما برای کسانی که در زاویه دیگر قرار دارد، تصویر تار است. تصاویر ارائه شده توسط پروژکتور صرف نظر از زاویه دید یکسان خواهد بود.
  • صرفه جویی در فضا : پروژکتورهای نصب شده در سقف فضای کمتری را نسبت به یک صفحه نمایش بزرگ تلویزیون اشغال می‌کند. به‌علاوه صفحه‌ نمایش پروژکتور می‌تواند به راحتی جمع شده و محیط اتاق را اشغال نکند.
  • طول عمر بالا: معمولا خرید تلویزیون برای مدرسه انتخاب عاقلانه‌ای نیست زیرا ممکن است اسیب ببینند. صفحه‌های جمع شونده و پروژکتورهای نصب شده در سقف، تجهیزات را از آسیب دور نگه می دارند.
  • کاهش خستگی چشم. نمایشگرهای صفحه تخت می‌توانند برای چشم خسته کننده باشند زیرا آن‌ها معمولا کوچکتر بوده و از نقاط دور کلاس قابل مشاهده نخواهد بود. در پروژکتور خستگی چشم به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

پروژکتورهای آموزشی برای کلاس های درس

با مزایای بسیار زیادی که پروژکتورها ارائه می‌دهند، جای تعجب نیست که محبوبیت بسیار زیادی کسب کرده‌اند. هنگام خرید پروژکتور چند ویژگی وجود دارد که باید آن‌ها را جدی بگیرید.در راهنمای خرید ویدئو پروژکتور آموزشی برای مدارس به طور کامل در این رابطه توضیح داده ایم.

فناوری پروژکتور

اکثر پروژکتورهای آموزشی مبتنی بر فناوری DLP یا LCD هستند. پردازش نور دیجیتال (DLP) پرکاربردترین فناوری پروژکتور است. همه پروژکتورها از نوعی منبع نور برای نمایش تصاویر استفاده می‌کنند. این کار توسط سه منبع انجام می‌گیرد: LED، لامپ و لیزر. LEDها معمولا در پروژکتورهای کوچکی استفاده می‌شوند که قابل حمل بودن آن‌ها اهمیت زیادی دارد. این دسته از پروژکتورها می‌توانند انتخابی عالی برای جابجایی دستگاه‌ها بین چندین کلاس باشد. منابع نور LED سازگار با محیط زیست هستند، آن‌ها نسبت به لامپ‌های سنتی انرژی کمتری مصرف کرده و گرمای کمتری تولید می‌کنند. از آنجایی که LED ها حاوی رشته نیستند، به طور قابل توجهی بیشتر از لامپ‌های سنتی عمر می کنند. علاوه بر آن پروژکتورهای LED نسبت به پروژکتورهای مبتنی بر لامپ خنک‌تر و کم صداتر عمل کرده و قیمت آن هم به نسبت بالاتر است. پروژکتورهای مبتنی بر LED معمولاً به اندازه پروژکتورهایی که توسط سایر منابع نور تغذیه می‌شوند روشن نیستند.

پروژکتورهای آموزشی مبتنی بر لامپ تقریباً ارزان‌ترین نوع پروژکتور مدارس هستند، به همین دلیل مدارس دولتی که بودجه زیادی ندارند می‌توانند از این پروژکتورها استفاده نمایند. این دسته از پروژکتور برای استفاده مکرر، نیاز به تعویض لامپ و تمیز کردن فیلترها دارند. لیزر جدیدترین فناوری در پروژکتورهای آموزشی هستند که قیمت بسیار بالایی دارند اما می‌توانند در طول زمان کاملاً مقرون به صرفه باشند. طول عمر این پروژکتورها بالا بوده و نگهداری آن‌ها آسان است. مصرف برق کمتری نسبت به پروژکتورهای مبتنی بر لامپ سنتی دارد.

وضوح تصویر

وضوح تصویر به تعداد پیکسل‌هایی که یک پروژکتور برای ایجاد تصویر در دسترس دارد، اشاره دارد. وضوح تصویر با نام رزولوشن هم استفاده می‌شود که برای بیان آن از دو عدد استفاده می‌کنند. عدد اول تعداد پیکسل‌های ردیف افقی را نشان داده و عدد دوم تعداد پیکسل‌های هر ستون عمودی است. ضرب این دو تعداد کل پیکسل‌هایی را که پروژکتور می‌تواند نمایش دهد را مشخص می‌کند. هرچه رزولوشن بالاتر باشد، پیکسل‌های بیشتری نیز خواهد داشت.

وضوح بالا برای نمایش نمودارهای دقیق، متن و ویدیوهای با کیفیت بالا مهم است. وضوح با ترکیب اعدادی مانند ۱۹۲۰ * ۱۲۰۰ نشان داده می‌شود. این وضوح بیانگر این است که پروژکتور ۱۹۲۰ نقطه افقی و ۱۲۰۰ نقطه به صورت عمودی وجود دارد که برابر با ۲,۳۰۴,۰۰۰ کل پیکسل‌ها است. برای استفاده در کلاس درس، وضوح فوق العاده بالا برای مشاهده مطالب معمولی مورد نیاز نیست. استثناها ممکن است برای کلاس‌های تخصصی با محتوای پر جزئیات مانند علوم، فناوری یا ریاضی، نیاز به پروژکتوری با وضوح بالا پیدا کنید در غیر این صورت پروژکتورهای معمولی هم گزینه بسیار خوبی خواهدند بود.

محبوب ترین وضوح تصویر برای پروژکتورهای آموزشی عبارتند از:

  • ۸۰۰×۶۰۰ : به دلیل قیمت پایین و تصاویر عالی، SVGA یک رزولوشن محبوب است. SVGA گزینه خوبی برای ارائه‌های مدارس بوده و با آن می‌توان هر داده‌ای را به نمایش گذاشت.
  • ۱۰۲۴×۷۶۸ : این رزولوشن XGA نامیده می‌شود. به طور کلی کیفیت تصویر خوبی را برای ویدیوهای DVD و محتوای Blu-ray 1080p ارائه می‌دهد. این پروژکتورها دارای نسبت تصویر ۴:۳ بوده و قیمت آن‌ها هم در دسته محصولات قیمت مناسب جای می‌گیرد.
  • ۱۲۸۰×۸۰۰ : این رزولوشن هیبریدی (WXGA) می‌تواند ویدیوهای ۷۲۰ HDرا نمایش دهد..
  • ۱۹۲۰×۱۰۸۰ : این رزولوشن که فول اچ دی نیز نامیده می‌شود، وضوح تصویر بسیار بالایی دارد. به دلیل کیفیت بالای این پروژکتورها معمولا از آن برای سینمای خانگی استفاده می‌کنند.
  • ۳۸۴۰×۲۱۶۰ : رزولوشن K4 با وضوح فوق العاده بالا (UHD) در تلویزیون‌ها محبوبیت زیادی پیدا کرد و در حال حاضر پروژکتورهای آن هم تولید می‌شود. پروژکتورهای آموزشی K4 تصاویر روشن و با جزئیات بالایی را ارائه داده و برای سالن‌های سخنرانی ایده آل هستند.

نسبت کنتراست

نسبت کنتراست تفاوت بین نقاط سفید و سیاه یک تصویر است. برای مثال نسبت کنتراست ۱۰۰۰:۱ به این معنی است که سطوح سیاه ۱۰۰۰ برابر تیره تر از سطوح سفید خواهد بود. هر چه نسبت کنتراست بزرگتر باشد، تفاوت بین روشن‌ترین رنگ‌های سفید و تیره‌ترین رنگ‌های سیاه یک پروژکتور بیشتر است. توانایی پروژکتور برای ایجاد تصویر با کیفیت همراه با نسبت کنتراست افزایش می‌یابد. نسبت کنتراست یک ویژگی مهم برای پروژکتورهای سینمای خانگی و سالنی است اما برای کلاس درس ویژگی حیاتی نیست. در یک کلاس درس معمولی، نسبت کنتراست ۴۰۰۰:۱ تا ۱۰۰۰۰:۱ برای ارائه یک تجربه بصری رضایت بخش کافی است.

شدت روشنایی

روشنایی پروژکتور با واحد اندازه گیری انسی لومن (یا به سادگی، لومن) اندازه گیری شده و به نوری خروجی پروژکتور اشاره دارد. میزان شدت روشنایی پروژکتورها بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰۰ لومن متغیر است. همیشه و در محیطی به شدت روشنایی بالا نیازی نخواهید داشت. بیشتر محیط‌ها برای دستیابی به نتایج رضایت‌بخش به پروژکتور آموزشی با روشنایی بالا نیاز ندارند. برای تعیین نیازهای روشنایی خود، نور محیط و تعداد مخاطب و صفحه نمایش را در نظر گرفته و سپس مقرون به صرفه‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

نور محیط حیاتی‌ترین عامل در تعیین بهترین شدت روشنایی پروژکتور است. هر چه نور بیشتری در محیط اتاق وجود داشته باشد، به روشنایی بالاتری نیاز دارید تا تصویری واضح و شفاف بر روی صفحه نمایش داشته باشید. برای بیشتر کلاس‌های درس، مربیان می‌خواهند نور متوسطی را در حین استفاده از پروژکتور داشته باشند. در این موارد شدت روشنایی ​​۲۵۰۰-۳۵۰۰ لومن به طور کلی خوب خواهد بود با این حال اگر اتاق همیشه تاریک است می‌توانید از پروژکتوری با شدت روشنایی پایین‌تر استفاده نمایید.

ویژگی های اضافی

علاوه بر موارد بالا چندین گزینه دیگر وجود دارد که در نظر گرفتن آن‌ها به داشتن انتخابی دقیق‌تر کمک خواهد کرد.

بلندگو پروژکتور

تقریباً تمام محتواها و برنامه‌های آموزشی امروزی برای ارتقای پیام خود به صدا متکی هستند. با این حال، همه پروژکتورهای آموزشی دارای بلندگوهای با کیفیتی نبوده و شنیدن صدا را در کلاس درس دشوار می‌کنند. می‌توانید در فرآیند خرید این گزینه را نیز در نظر بگیرید؛ البته در صورتی که صدای پروژکتور قابل قبول نباشد می‌توان از اسپیکرهای جانبی برای ارائه کمک گرفت.

گزینه‌های اتصال پروژکتور

در پروژکتور کلاس درس وجود یک پورت HDMI ضروری است. ورودی‌های HDMI دوگانه، باعث خواهد شد بدون هیچ مشکلی بتوان محتوای مورد نظر مربی را در کلاس پخش کرد. این ورودی‌ها امکان اتصال همزمان دو منبع ویدئویی HDMI را فراهم می‌کنند. دستگاه‌هایی مانند دوربین های دیجیتال، تلفن‌های هوشمند و لپ تاپ پخش کننده‌های Blu-ray/DVD  از جمله مواردی هستند که می‌توان آن‌ها را به پروژکتور متصل کرد. اکثر پروژکتورهای آموزشی حداقل یک کانکتور VGA (آنالوگ) برای رایانه و یک کانکتور ویدیوی کامپوزیت برای تجهیزات ویدیویی ارائه می‌دهند.

قابل حمل بودن

آیا نیاز به اشتراک پروژکتورها بین کلاس‌های درس دارید؟ یا گاهی اوقات کلاس خود را در سالن نمایش مدرسه برگزار می‌کنید؟ در این حالت به دنبال پروژکتورهای آموزشی باشید که با وزن سبک طراحی شده و در صورت جابجایی هیچ مشکلی به وجود نخواهد آمد. علاوه بر وزن به دنبال مشخصات دستگاه باشید تا نیاز شما به خرید وسایلی مانند اسپیکر جانبی را کاهش دهد. پروژکتورهای قابل حمل را می‌توان در هر نقطه‌ای نصب کرد و انعطاف پذیری بالایی در این مورد دارند. حتی می‌توانید آن را با خود به یک مدرسه دیگر برده و محتوای مورد نظر را آموزش دهید.

ویژگی کنترل از راه دور

در ویدیو پروژکتور مدرسه به دنبال کنترل از راه دور دکمه ای باشید که به شما این امکان را می‌دهد تا شدت روشنایی و سایر تنظیمات را در پروژکتور آموزشی خود تنظیم کنید. در مدارس برای اینکه پروژکتور در دسترس دانش آموزان نباشد، معمولا آن را بر روی سقف نصب می‌کنند که این موضوع باعث می‌شود اعمال تغییرات و تغییر تنظیمات زیاد راحت نباشد. در صورتی که دستگاه خریداری شده دارای کنترل باشد، بدون نیاز به جابجا کردن پروژکتور می‌توان تنظیمات آن را تغییر داد.

 

خرید ویدئو پروژکتور آموزشی برای کلاس درس از فروشگاه دای تک

پروژکتور آموزشی امکان نمایش محتوای چندرسانه ای برای مشاهده آسان در کلاس مدارس را با قیمتی مناسب فراهم می‌کند. این پروژکتورها طیف وسیعی از قابلیت‌های منحصربفرد را برای آموزش عالی و فضاهای بزرگتر ارائه می‌دهند. دوام، صرفه جویی در فضا و زاویه دید همه جانبه از جمله مزایای پروژکتورهای آموزشی هستند. ارزیابی دقیق نیازمندی‌های اتاق و ویژگی‌های ذکر شده در بالا به شما اطمینان خواهد داد که بهترین پروژکتور را برای کلاس درس خود خریداری کرده‌اید. برای خرید ویدیو پروژکتور کلاسی با کیفیت و با بهترین قیمت موجود در بازار، می‌توانید درخواست خود را با کارشناسان فروشگاه دای تک مطرح کنید. کارشناسان ما در دای تک درخواست شما را شنیده و با بررسی نیازهای مدرسه، بهترین پروژکتورهای آموزشی را خدمت‌تان معرفی خواهند کرد تا بین آن‌ها بهترین مورد را خریداری نمایید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 306 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 25 نوامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.