ایران جی ام جی قفل برقی چیست؟ - ایران جی ام جی

قفل برقی چیست؟

 

قفل برقی چیست؟

یکی از مسائلی که از گذشته تاکنون، برای افراد اهمیت ویژه‌ای داشته است، مسئله‌ی امنیت و حفاظت از جان و اموال خود در برابر سارقین است. این کار، در گذشته با استفاده از وسایل ابتدایی مانند زنجیر و قفل‌های آهنی انجام می‌شده است.

این روزها با پیشرفت تکنولوژی و گسترش صنایع و سیستم‌های امنیتی، قفل‌های جدیدی به بازار آمده‌اند که کار را راحت‌تر کرده‌اند.

قفل برقی یکی از لوازم جدید محافظتی است که این روزها با توجه به آپارتمانی شدن خانه‌ها، طرفداران بسیاری پیدا کرده است. این قفل‌ها با استفاده از انرژی برق کار می‌کنند و با توجه به نوع سیستمی که بر روی آن طراحی شده است، می‌توان از راه دور آن‌ها‌ را کنترل کرد.

ما در این مقاله قصد داریم، علاوه بر معرفی انواع قفل برقی ، به بررسی مزایا و معایب آن بپردازیم. برای آشنایی بیشتر با این قفل، تا پایان همراه ما باشید.

مزایای قفل برقی

معمولا افراد در شب درب ورودی ساختمان  خودشان را قفل می‌کنند و در این هنگام درب از طریق آیفون نیز باز نمی‌شود. اما اگر از این نوع قفل استفاده کنیم؛ با فشردن دکمه درب باز کن آیفون، درب باز می‌شود و دوباره درب به صورت کامل ( ۳ قفله) می‌شود.

از دیگر مزایای قف برقی می‌توان به نصب شدن کامل آن بر روی انواع درب‌های پارکینگ اشاره کرد.

این نوع قفل  علاوه بر مزایای زیاد معایبی نیز دارد که عمده عیب این وسیله شکل ظاهری زشت و ابعاد بزرگ آن است

معایب استفاده از  قفل برقی

قفل های برقی هم معایب خاص خود را دارند. ساده ترین عیب این قفل ها این است که از طریق یک کارت باز می شود که ممکن است خراب، گم و یا جا به جا شود.

گم کردن این کارت به این معناست که نمی توانید به خانه یا اداره وارد شوید. همچنین گم کردن آن و خرید کارت دیگر می تواند هزینه بر باشد. مهم ترین عیب نصب این قفل ها این است که هر دری برای نصب این قفل مناسب نیست. درهایی که چارچوب آلومینیومی دارند برای نصب این قفل مناسب نیستند زیرا برای نصب آن ها به درهای ضخیم نیاز داریم. همچنین برای درهای توخالی مناسب نیستند زیرا اغلب این درها با گچ پر می شوند، که برای نصب قفل باید داخل در را خالی کنیم.

قفل برقی چیست؟

انواع قفل برقی

قفل برقی کلونی

این نوع از انواع قفل برقی که بهترین آن از برند (VIRO) است. بدنه این قفل برقی از جنس گالوانیزه و قطعات زبانه برنجی ساخته شده. این قفل‌ها هم اکنون در ایران به دلیل درخواست کم و مشکل در چرخه توزیع در بازار موجود نیست اما مزیت‌های بسیار خوبی دارند.

از مزیت‌های این قفل برقی می‌توان به این نکته اشاره کرد که پس از نصب این قفل برقی، درب به هیچ عنوان باز نمی‌شود و در صورت فشار و یا تصادف از جای خود حرکت نمی کند.

در حالی که پس از نصب نیاز به نگهداری فوق العاده دقیق آن‌ها است. که با توجه به درب‌های لولایی ساخت داخل که بسیار قدیمی هستند و بعد از مدتی تغییرات در لولاهای درب ایجاد می شد قفل به درستی کار نمی‌کرد و در مواردی بعضا درب باز نمی شد و نیاز به سرویس مجدد داشتند.

قفل برقی زبانه دار

این قفل‌های برقی که بهترین آن‌ها از سه برند سیزا،YAL ، SEO است که ساخت کشور ایتالیا هستند. قفل‌های برقی زبانه دار در میانه درب نصب می‌شوند، و به وسیله یک ضامن در غلاف جا می‌گیرند، و درب را بسته نگه می‌دارند.

از مزایای این نوع قفل برقی سهولت نصب آن بر روی انواع درب‌های اتوماتیکی و نفررو هستند. و از کیفیت مطلوبی نسبت به بقیه برندها دارند.

قفل برقی کله گاوی

قفل های کله گاوی متداول ترین نوع از قفل ها هستند که بر روی درب ورودی ساختمان ها نصب میشوند. این مدل از قفل های برقی را میتوان بر روی انواع دربهای نفر رو و پارکینگ در ساختمان ها نصب کرد. قفل های کله گاوی دارای ویژگی های بسیاری میباشند که در ادامه مهمترین موارد را نام میبریم.

یکی از مزیت های قفل کله گاوی این موضوع میباشد، که با توجه به فشار معکوس آن به درب، نیازی نیست در هنگام زدن کلید درب باز کن، شخصی که پشت درب ایستاده درب را به سمت خودش بکشد، تا اینکه درب باز شود و حتی اگر زبانه تحت فشار باشد به راحتی با فشردن کلید آیفون درب باز می شود.

کی دیگر از مهمترین مزیت های این قفل از نقطه نظر امنیتی میباشد، اینگونه که سارق و فرد متجاوز نمی توانند از بیرون و با فشردن یک کارت ساده زبانه را به عقب هدایت و درب را باز کنند.

در صورتیکه بر روی درب ساختمان شما قفل حیاطی معمولی نصب شده باشد،معمولاً شما در هنگام شب درب ورودی ساختمان خود را ۳ قفله می نمایید و اگر کسی زنگ را بزند شما ناچارهستید تا پشت درب رفته و با استفاده از کلید درب را باز نمایید که این عمل برای شما خسته کننده و ملال آور است.

کلام آخر

اگر در منزل یا محل کار خود می‌خواهید امنیت بیشتری داشته باشید؛ حتما از انواع قفل برقی استفاده کنید بسته به نیازی که برای امنیت خانه یا محل کار خود دارید. برای نصب انواع قفل برقی می‌توانید از متخصصین شرکت ایو ایران کمک بگیرید.

خدمات نصب قفل برقی شرکت آیو ایران توسط بهترین نصاب‌ و برقکار در شهر شما ارائه می‌شود و خدمات پس از فروش نیر همراه دارد. برای تهیه این محصولات با مشاوران ما تماس بگیرید.

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 245 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 15 ژوئن 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.