ایران جی ام جی سرمایه گذاری در یوکان - ایران جی ام جی

برنامه‌ی سرمایه‌گذاری پنج‌ساله‌ی ۲۰۲۰-۲۰۲۱ تا ۲۰۲۴-۲۰۲۵ چشم‌انداز طولانی‌مدت دولت در اولویت‌بندی نیازهای ساکنان یوکان را نشان می‌دهد. این برنامه تضمین می‌کند که اولویت‌های دولت یوکان برای عموم مردم جهت سرمایه گذاری در یوکان قابل‌درک است و به شرکایش در بخش خصوصی و عمومی کمک می‌کند تا برای آینده برنامه‌ریزی کنند.

این برنامه کمک‌های دولت فدرال را بیشتر می‌کند و اساس آن مشارکت دولت یوکان با دولت‌ها و شهرداران بومی کاناداست. این سرمایه‌گذاری‌ها منجر به توسعه‌ی اراضی، ساخت خانه‌های ارزان و کمک به ساکنان یوکان در دسترسی به مراکز حمایتی می‌شود. سرمایه‌گذاری‌ها تضمین می‌کند که افراد جامعه به خدماتی همچون آب بهداشتی، سیستم فاضلاب و امکانات تفریحی دسترسی دارند تا سالم‌تر و شادتر زندگی کنند.

مشخصه‌ی این برنامه سرمایه‌گذاری‌های استراتژیک برای حمایت از اقتصاد در حال رشد و ارائه‌ی خدمات مناسب از سوی دولت است. این برنامه آینده‌محور است و در عین حال نیازهای فعلی را رفع می‌کند. دولت یوکان برنامه‌ی تأسیساتی خود را پیشاپیش معرفی کرده تا درک آن بهتر شود.

این برنامه برای افرادی که در زمینه‌ی پروژه‌های زیرساخت، ساخت‌وساز و خدمات دولتی مشارکت دارند ظرفیت‌سازی می‌کند. با برنامه‌ریزی و به مزایده گذاشتن پروژه‌ها، دولت فرصت مناسبی در اختیار پیمانکاران قرار می‌دهد تا کار خود را در زمان مناسب انجام دهند. امسال، دولت یوکان حدود ۱۳۰میلیون دلار به مزایده‌کنندگان اختصاص داده است تا ساخت‌وساز نواحی شمالی را گسترش دهند و پروژه‌ها را در زمان مقرر تحویل دهند.

برنامه‌ی سرمایه‌گذاری پنج‌ساله‌ی ۲۰۲۰-۲۰۲۱ بر پیشرفت صورت‌گرفته در زمینه‌ی پروژه‌های تأسیساتی سال گذشته تمرکز می‌کند. امسال، ساخت‌وساز با پروژه‌هایی شروع می‌شود که قبلاً در لیست برنامه‌ریزی یا طراحی قرار گرفته‌اند، که شامل پروژه‌ی ساختمان‌های ۴۷ واحدی با کاربری مختلف در وایت هورس، مرکز یوکان است. دیگر پروژه‌ها نیز باید امسال تکمیل شوند؛ همچون پروژه‌های نوسازی کاپر ریج، مسیر دو میدانی اف.اچ. کولینز و پروژه‌های میدانی و دبیرستان فرانسوی‌زبان.

پروژه‌های دیگری نیز به برنامه‌ی سرمایه‌گذاری افزوده شده است تا پاسخگوی اولویت‌ها و فرصت‌های درحال تغییر باشد. این پروژه‌ها عبارت‌اند از: نوسازی پناهگاه اضطراری وایت هورس، تعویض قطعات تجهیزات تعمیر فرودگاه وایت هورس، و بازسازی بزرگراه کلوندیک شمالی.

سال گذشته، چندین پروژه‌ی سرمایه‌گذاری به اتمام رسید؛ همچون ساخت تجهیزات خانه‌های پانزده واحدی برای بی‌خانمان‌ها، تعویض قطعات پل رودخانه‌ی نارس، و آسفالت باند پرواز فرودگاه دوسن سیتی و پروژه‌های تعمیر تجهیزات.

این برنامه اولویت‌ها و انتظارات سال مالی ۲۰۲۰-۲۰۲۱ را نشان می‌دهد. اما این برنامه قابل‌تغییر است و با تغییر نیازهای ساکنان یوکان، تغییر اولویت‌ها و شرایط تغییر می‌کند. این برنامه با رشد منطقه تکامل می‌یابد و دولت هر سال برنامه را متناسب با بودجه به‌روزرسانی می‌کند.

سرمایه‌گذاری در یوکان براساس نوع برنامه

مخارج سالانه در برنامه‌ی سرمایه‌گذاری پنج‌ساله‌ی ۲۰۲۰-۲۰۲۱ از سال گذشته افزایش یافته است. این سرمایه‌گذاری‌ها چالش‌های اقتصاد در حال رشد و جمعت فزاینده و سالمند را برطرف می‌کند. پیشرفت‌های زیادی در زمینه‌ی بهبود پروژه‌ی جاده‌های یوکان صورت گرفته است. دولت یوکان همچنین، با دولت کانادا در زمینه‌ی بازسازی بزرگراه کلوندیک شمالی ازطریق بودجه‌ی کریدورهای تجارت ملی مشارکت کرده‌ است.

دولت ما متعهد به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و بررسی تأثیرات تغییرات آب‌وهوایی است. این تعهد در برنامه‌ی سرمایه‌گذاری ۲۰۲۰-۲۰۲۱ با افزایش سرمایه‌گذاری در منابع انرژی تجدیدپذیر برای ساختمان‌ها مشخص است. این اقدامات بخشی از برنامه‌ی دولت یوکان برای تحقق هدف یوکان در جهت کاهش ۳۰ درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای یوکان تا سال ۲۰۳۰ است.

دولت یوکان برای ادامه‌ی بهبود زیرساخت‌های یوکان با شهرداری‌ها، جوامع بومیان و دولت کانادا همکاری کرده‌ است. این همکاری در زمینه‌ی الگوی مخارج در دو سال گذشته است. عمده‌ی سرمایه‌گذاری‌های زیرساختی در این برنامه شامل پروژه‌ی فیبری دمپستر و پل خلیج نیسوتلین و افزایش سرمایه‌گذاری در زمینه‌ی توسعه‌ی اراضی، در مرکز استان، وایت هورس و دیگر جوامع است و هدف از آن بررسی تقاضای فزاینده‌ی مسکن در سراسر منطقه است.

تغییر آب‌وهوا، انرژی و اقتصاد سبز

ما همچنان در پروژه‌ها و برنامه‌های انرژی‌ای که باعث افزایش کارایی و کاهش انتشار کربن می‌شود سرمایه‌گذاری می‌کنیم. سرمایه‌گذاری‌های دولت یوکان در زمینه‌ی «آینده‌ی پاک» به تحقق هدف کاهش ۳۰درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۳۰ کمک می‌کند.

دولت یوکان به تعهد خود در بهبود بهره‌وری انرژی در ساختمان‌های دولتی یوکان و افزایش استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر برای گرمایش عمل می‌کند.

توسعه‌ی اراضی، توسعه‌ی اجتماعی، آموزش و بهداشت

دولت یوکان نیازهای ساکنین یوکان را از طریق سرمایه‌گذاری قابل‌توجه در پروژه‌هایی که خرید مسکن را راحت‌تر می‌کنند، زیربخش‌های ویستل بند را گسترش می‌دهند و در امکانات بهداشتی جدید و مدارس جدید سرمایه‌گذاری می‌کنند، برطرف می‌کند.

 توسعه‌ی اراضی

با رشد منطقه، دولت یوکان با سرمایه‌گذاری‌های قابل‌توجه در زمینه‌ی توسعه‌ی بخش‌های جدید مسکونی، تجاری و صنعتی در وایت هورس و در جوامع بومیان، از یک سو نیاز ساکنین یوکان به مسکن و توسعه‌ی اقتصادی را برآورده می‌کند و از سوی دیگر با رونق خرید و فروش ملک، پول کانادا نیز ارزش بیشتری پیدا می کند.

توسعه‌ی اجتماعی

دسترسی به مسکن ارزان‌قیمت محدود به دسترسی به زمین نیست. این طرح شامل سرمایه‌گذاری در توسعه‌ی اجتماعی برای دسترسی بیشتر ساکنان یوکان به مسکن است، و شامل ساخت یک پروژه‌ی مسکونی ۴۷ واحدی با کاربری مختلف در وایت هورس و یک پروژه‌ی مسکونی ده واحدی با کاربری مختلف در اولد کرو است. دیگر پروژه‌های این گروه مربوط‌به ساخت یا تغییر مسکن اجتماعی و برنامه‌هایی است که خانه‌دار شدن را تسهیل می‌کنند.

آموزش

دولت یوکان با سرمایه‌گذاری در مدرسه‌ی متوسطه‌ی فرانسوی‌زبان، مدرسه‌ی ویستل بند و مدرسه‌ی جدید کلوآن لیک توانسته‌ است دانش‌آموزان بیشتری را ثبت‌نام کند. دولت یوکان به همکاری با مدارس ادامه می‌دهد تا اطمینان حاصل کند که محیط یادگیری در تمامی مدارس یوکان ایمن و سالم است.

کالج یوکان در ماه مه سال ۲۰۲۰ به دانشگاه یوکان تبدیل خواهد شد. این طرح بودجه‌ی سرمایه‌ای برای حمایت از این تغییر دارد.

بهداشت

اقتصاد و جمعیت یوکان درحال رشد است. دولت یوکان با بهبود زیرساخت‌های بیمارستان یوکان اطمینان حاصل می‌کند که ساکنان یوکان به خدمات موردنیاز خود دسترسی پیدا کنند.

زیرساخت‌های جامعه و بومیان کانادا

دولت یوکان با جوامع و دولت‌های بومی کانادا در زمینه‌ی طراحی و اولویت‌بندی زیرساخت‌های اصلی برای شهروندان مشارکت کرده‌ است.

این طرح نشان‌دهنده‌ی تعهد دولت یوکان برای ایجاد مشارکت قوی و تقویت زیرساخت‌های اصلی جامعه در سراسر منطقه است.

دولت یوکان در زمینه‌ی مهار آتش و کنترل آتش سرمایه‌گذای بالقوه‌ای انجام داده‌ است. پایگاه تانکرهای هوایی وایت هورس از فعالیت‌های اطفای حریق پشتیبانی می‌کند و سرمایه‌گذاری‌های قابل‌توجهی برای افزایش ظرفیت اطفای حریق در حیات وحش یوکان در فصول تشدید آتش‌سوزی دریافت خواهد کرد.

ظرفیت آتش‌نشانی جامعه ازطریق سرمایه‌گذاری در ایستگاه‌های آتش‌نشانی در مناطق مختلف افزایش خواهد یافت. ایستگاه‌های هواشناسی در واتسون لیک، تسلین و مایو واقع شده‌اند.

همچنین، یوکان با سرمایه‌گذاری در توسعه‌ی واحدهای جدید در قلمرو به مشارکت خود با پلیس سواره‌نظام سلطنتی کانادا ادامه خواهد داد.

زیرساخت‌های حمل‌ونقل

زیرساخت‌های حمل‌ونقل در یوکان متنوع است و شامل فرودگاه، باندهای هوایی و پروازگاه، پل‌ها، بزرگراه‌ها، جاده‌ها و ساختمان‌ها می‌شود

دولت یوکان باید اطمینان حاصل کند که شبکه‌ی حمل‌ونقل یوکان ایمن است، در وضعیت مناسبی است و از اقتصاد درحال رشد سریع شان پشتیبانی می‌کند. این طرح شامل پروژه‌های راه‌سازی، تعویض پل و نوسازی است که به نفع جوامع یوکان خواهد بود. بزرگراه کلوندایک شمالی طی ده سال آینده ۱۵۷میلیون دلار سرمایه‌ی ارتقا دریافت خواهد کرد که با کمک ۷۵درصدی بودجه‌ی راهروهای تجارت ملی ارتقا خواهد یافت.

مدیریت املاک و مستغلات (ساختمان‌ها) و مدیریت دارایی

دولت یوکان در سراسر منطقه خدمات گسترده‌ای به ساکنان یوکان ارائه می‌دهد. دولت یوکان هر ساله در جهت حفظ ساختمان‌های دولتی سرمایه‌گذاری می‌کند. سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات شامل طراحی، نگهداری، تعمیر و سرمایه‌گذاری مجدد ساختمان‌های دولتی، اردوگاه‌ها و اماکن تاریخی است.

فناوری اطلاعات

دولت یوکان درحال نوسازی شیوه‌ی تجارت خود است تا بتواند خدمات بیشتری به ساکنین یوکان ارائه دهد. پروژه‌های فناوری اطلاعات شامل طراحی، توسعه و پیاده‌سازی سیستم‌هایی است که به حفاظت از داده‌ها کمک می‌کنند، هزینه‌ی ارائه‌ی خدمات را کاهش می‌دهند و دسترسی ساکنین یوکان به خدمات را تسهیل می‌کنند. این پروژه‌ها در دسته‌های بهبود مشاغل، خدمات الکترونیکی و مدیریت دارایی فناوری اطلاعات قرار می‌گیرند.

جزئیات مربوط به پروژه‌های خاص این حوزه‌ی مهم در سه بخش زیر شرح داده شده است:

  • پروژه‌های بهبود تجارت

بهبود تجارت بر پروژه‌های فناوری اطلاعات تمرکز دارد. پروژه‌های اصلی شامل سیستم مدیریت خدمات ارائه‌شده به خانواده‌ها و کودکان، خدمات قیم و امین عام، سیستم‌های مدیریت بودجه و سیستم ثبت‌نام و صدور مجوز برای وسایل نقلیه‌ی موتوری YuDriv  هستند.

  • پروژه‌های خدمات الکترونیکی

دولت یوکان متعهد به ارائه‌ی خدمات با کارایی بیشتر و مؤثرتر است. پروژه‌های خدمات الکترونیکی سیستم‌هایی را برای افزایش دسترسی ساکنین یوکان به خدمات عمومی توسعه می‌دهند.

  • مدیریت دارایی‌های واحد تکنولوژی اطلاعات

فعالیت کنونی دولت یوکان ایجاد ثبات و قابلیت اطمینان اینترنت ازطریق پروژه‌ی Dempster Fiber است. بخش دانش‌بنیان نقش مهمی در اقتصاد دارد و این سرمایه‌گذاری به تقویت و تنوع اقتصاد یوکان کمک می‌کند. پروژه‌های دیگر شامل برنامه‌ریزی و به‌روزرسانی سیستم‌های مدیریت اطلاعات و سرمایه‌گذاری در تکنولوژی اطلاعات در مدارس است.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 258 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 15 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.