ایران جی ام جی راهنمای انتخاب پاور بانک ؛ نکات مهم در خرید پاوربانک چیست؟ - ایران جی ام جی

راهنمای انتخاب پاور بانک ؛ نکات مهم در خرید پاوربانک چیست؟

حتما تا به حال از خودتان پرسیده اید که یک پاور بانک خوب چه ویژگی‌هایی دارد. در اینجا ما همه نکات مهم خرید پاوربانک را جمع آوری کرده ایم. در ادامه راهنمای خرید شارژر همراه یا همان راهنمای انتخاب پاور بانک را خواهید خواند.

نوموفوبیا، ترس از نداشتن تلفن همراه است، مانند زمانی که باتری شما تمام می‌شود. بسیاری از افراد دچار این ترس هستند و راه حل آن داشتن یک پاور بانک است. وقتی بیرون از خانه هستید، دستگاه‌های قابل شارژ می‌توانند شارژ بیشتری به باتری تلفن هوشمندتان اضافه کنند و این امکان خاموش شدن گوشی شما را کاهش می‌دهد. آنچه باید قبل خرید پاوربانک دانست، در ادامه آمده است.

برای خرید لوازم مورد نیاز می تونید به فروشگاه اینترنتی مرکز تکنولوژی ایده مراجعه کنید.

نکات مهم خرید پاوربانک

اندازه، شکل، وزن و ظرفیت از نکات مهم به منظور خرید پاور بانک است که هنگام خرید پاوربانک باید در نظر بگیرید. یک نشانگر از شارژ باقی مانده نیز از نکات مهم خرید پاوربانک است، در برخی از مدل‌ها به جای نوارها، نمایشگر دیجیتالی نشان داده می‌شود (مثلاً ۸۰٪ باقی مانده). در ادامه راهنمای خرید پاور بانک را خواهید خواند.

پاور بانک‌ها چه چیزی را می‌توانند شارژ کنند؟

این پاوربانک‌ها می‌توانند تقریباً شارژ هر چیزی را تامین کنند، از تلفن هوشمند و تبلت شما گرفته تا لپ تاپ و کنسول‌های بازی قابل حمل. با این حال، آن‌ها در درجه اول رسانه‌های قابل حمل و دستگاه‌های ارتباطی را هدف قرار می‌دهند. بسیاری می‌توانند با یک بار شارژ دستگاهی مانند گوشی هوشمند شما را چندین بار شارژ کنند. بسیاری هم می‌توانند تعدادی دستگاه را به طور همزمان شارژ کنند (به عنوان مثال دو گوشی هوشمند، یک گوشی هوشمند و یک تبلت، یا یک تبلت، گوشی هوشمند و لپ تاپ). آن‌ها می‌توانند اکثر تبلت‌ها و دستگاه‌های دیگر مانند بلندگوهای قابل حمل، هدفون‌های بی سیم و دوربین‌های کامپکت را شارژ کنند. بسیاری از پاوربانک‌های دارای USB-C می‌توانند نینتندو سوییچ و سایر دستگاه‌های بازی دستی را شارژ کنند.

یکی از نکات مهم خرید پاوربانک، این است که برخی از مدل‌ها برای تغذیه لپ تاپ‌ها به اندازه کافی مناسب نیستند، اما اگر بدون دسترسی به برق گرفتار شده باشید یا شارژر لپ‌تاپ خود را فراموش کنید، این کار را توصیه می‌کنیم. در مواقع اضطراری مفید است، اما جایگزینی برای منبع تغذیه خارجی استاندارد شما نیست. یکی از نکات مهم هنگام خرید پاور بانک در راهنمای انتخاب پاور بانک، این است که بدانید چه دستگاهی را می‌خواهید شارژ کنید.

راهنمای انتخاب پاور بانک : ظرفیت

در راهنمای خرید پاور بانک خوب، یکی از نکات قبل خرید شارژر همراه، ظرفیت است. ظرفیت، که به صورت میلی آمپر ساعت mAh نشان داده می‌شود، یک نشانه تقریبی از قابلیت‌های شارژ است. هر چه این عدد بیشتر باشد، قبل از اتمام شارژ پاوربانک، توان بیشتری را به دستگاه شما تحویل می‌دهد. سعی کنید پاوربانکی پیدا کنید که بتواند حداقل دو بار قبل از نیاز به شارژ، گوشی هوشمند شما را به طور کامل شارژ کند، زیرا این کار باید هر بار یک تا دو روز شما را تحت پوشش قرار دهد.

 

پاوربانک‌ها می‎توانند از ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت تا بیش از ۲۰۰۰۰ میلی آمپر ساعت متغیر باشند، و اکثر جدیدترین تلفن‌های هوشمند دارای باتری با حدود ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت هستند. یک پاوربانک ۱۰۰۰۰ میلی آمپری باید بتواند گوشی هوشمند را تا سه بار و یک پاوربانک ۲۰۰۰۰ میلی آمپر ساعتی بیش از ۶ بار شارژ کند.

راهنمای انتخاب پاور بانک: اندازه و وزن

اندازه و وزن به طور کلی با ظرفیت میلی آمپر ساعت افزایش می‌یابد. در حالی که یک مدل ۲۰۰۰۰ میلی آمپر ساعتی ممکن است گزینه ای مفید به نظر برسد، ممکن است برای جیب یا کیف شما خیلی بزرگ باشد. اگر به دنبال روشن نگه داشتن گوشی خود در یک روز پیک نیک یا در طول شب هستید، مدل جیبی با حداقل ۶۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ میلی آمپر ساعت را بررسی کنید. موقعیت‌های دیگر که شما را برای چند روز از شارژر دور می‌کنند، ممکن است به مدل‌های بزرگ‌تر نیاز داشته باشند، اما این مدل‌ها معمولا برای اکثر جیب‌ها خیلی بزرگ هستند. از نکات مهم قبل از خرید پاوربانک وزن آن است.

راهنمای انتخاب پاور بانک: شکل و استایل

در راهنمای خرید پاور بانک با کیفیت، باید به شکل آن توجه کنید. اگر قصد دارید پاوربانک را در یک کیف حمل کنید، این مسئله چندان مشکل بزرگی نیست. با این حال، اشکال عجیب و غریب و طرح‌های حجیم ممکن است برای جیب شما ناراحت کننده باشد. سعی کنید دستگاهی را پیدا کنید که اندازه و شکل آن شبیه به گوشی هوشمند باشد. اشکال و سبک‌های خاص می‌توانند بر قابلیت حمل و جابجایی تأثیر بگذارند.

چگونه دستگاه خود را به پاور بانک وصل کنم؟

پورت USB-A: پورت مستطیلی شکل که اساساً در هر لپ تاپ، هارد دیسک، تلویزیون و غیره در ۱۵ سال گذشته تعبیه شده است.

پورت Micro/mini-USB: نوع USB مینیاتوری که معمولاً در گوشی‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های قابل حمل استفاده می‌شود.

 

پورت USB-C: نسخه جدید و جمع و جور USB-A که قابلیت چرخش را نیز دارد، بنابراین لازم نیست نگران قرار دادن آن به روش صحیح باشید. به دلیل اندازه و تطبیق پذیری آن، جایگاهی در میان تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند و لپ تاپ به دست آورده است.

مرکز تکنولوژی ایده فروشگاهی در دستان تو ، با خیالی راحت خرید کنید.

 

بی‌سیم: تعداد کمی از مدل‌ها به شما امکان شارژ بی‌سیم را با قرار دادن گوشی هوشمند خود روی پاور بانک می‌دهند. برای این کار، گوشی شما باید از شارژ بی سیم نیز پشتیبانی کند.

راهنمای انتخاب پاور بانک: شارژ سریع تر

برای اینکه بتوانید با موفقیت یک دستگاه را سریع شارژ کنید، به سه چیز نیاز دارید:

 

یک پاوربانک سازگار

یک کابل سازگار

دستگاهی که شارژ سریع را پشتیبانی می‌کند.

اگر شارژ سریع با پاوربانک و کابل همراه آن ارائه شود، دو نکته اول قابل دسترسی است بنابراین واقعاً به این بستگی دارد که آیا دستگاه شما پشتیبانی لازم را دارد یا خیر. اگر نه، برای ویژگی‌ای که نمی‌توانید از آن استفاده کنید، هزینه بیشتری پرداخت نکنید. مشخصات دستگاه خود را در وب سایت سازنده بررسی کنید تا مطمئن شوید که آیا شارژ سریع دارد یا خیر. اگر این اطلاعات در دسترس نیست، و اگر از یک دستگاه ارزان قیمت با اجزای پایه یا مدل قدیمی‌تر استفاده می‌کنید، می‌توان فرض کرد که شارژ سریع ندارد.

چقدر طول می‌کشد تا پاور بانک دستگاه من را شارژ کند؟

اکثر مدل‌ها می‌توانند یک دستگاه استاندارد ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی مانند تلفن هوشمند را در حدود ۹۰ دقیقه شارژ کنند. زمان شارژ مجدد پاوربانک چندان مشکل ساز نیست، زیرا می‌توانید آن را در طول یک شب به برق وصل کنید، اما به طور کلی سریع تر، بهتر است. برای اینکه یک پاوربانک بتواند دستگاه شما را شارژ کند، چند چیز باید مطابقت داشته باشند. خروجی پاوربانک باید مطابق با دستگاهی باشد که می‌خواهید شارژ کنید. گوشی‌های هوشمند می‌توانند توان کمتری را دریافت کنند، تبلت‌ها به مقدار بیشتری نیاز دارند، در حالی که لپ‌تاپ‌ها و کنسول‌های دستی به توان بسیار بیشتری نیاز دارند. در راهنمای خرید شارژر همراه به این نکات دقت کنید.

آیا به USB-C نیاز دارم؟

پورت USB-C یک اتصال استاندارد است که در سال‌های گذشته راه خود را به دستگاه‌ها باز کرده است. از نظر بصری، این نسخه فشرده USB-A با گوشه‌های گرد است. مانند پورت شارژ سریع USB-A، USB-C فقط در صورتی کار می‌کند که با شرایط تلفن شما مطابقت داشته باشد. شما همچنین باید آن را به یک دستگاه دارای USB-C وصل کنید. اگر آن را ندارید، پول خود را با پاوربانک USB-C هدر ندهید. در راهنمای انتخاب پاور بانک، به نوع پورت خود دقت کنید.

قیمت

یکی از نکات مهم در راهنمای انتخاب پاور بانک، قیمت است. قیمت دستگاه‌های موجود از ۲۵ دلار تا تقریباً ۲۰۰ دلار متغیر است. اگرچه می‌توانید پاوربانک‌های زیر ۳۰ دلار بخرید، اما این مدل‌های ارزان‌تر معمولاً کمتر از ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت هستند.

پاوربانک یونیوو مدل UN20 ظرفیت ۲۰۰۰۰ میلی آمپر ساعت

این پاور بانک با ظرفیت ۲۰ هزار میلی آمپر ساعت، یکی از پرطرفدارترین پاور بانک‌ها در فروشگاه ایده است. این پاور بانک با قدرت زیاد و یک بار شارژ، می‌تواند گوشی شما را تا چندین بار شارژ کند. همچنین قیمت آن نیز بسیار مقرون به صرفه است. به علاوه، ظاهر ساده و شیکی دارد که بسیاری از کاربران به دنبال آن هستند و در دو رنگ مشکی و سفید به فروش می‌رسد. بر روی آن‌ دو ورودی دیده می‌شود اما با این حال فقط می‌تواند یک دستگاه را شارژ کند. این دو پورت، دو پورت USB-A هستند.

پاوربانک تسکو مدل TP 842N ظرفیت ۱۰۰۰۰ میلی آمپر ساعت

یکی دیگر از پاور بانک‌های پرفروش از برند ایرانی تسکو در این راهنمای خرید شارژر همراه، پاوربانک تسکو مدل TP 842N است که با طراحی سبک و شیک در اختیار شما قرار می‌گیرد. ظرفیت آن ۱۰ هزار میلی آمپر ساعت است که به شما اجازه می‌دهد چندین بار گوشی خود را شارژ کنید. بنابراین برای سفر و موارد دیگر که به شارژر دسترسی ندارید مناسب است. برای شارژ کردن آن می‌توانید از دو پورت میکرو یو اس بی و یو اس بی سی استفاده کنید. همچنین می‌توانید با هر کابلی از آن استفاده کنید و دستگاه‌های مختلف را شارژ کنید.

راهنمای انتخاب پاور بانک ؛ نکات مهم در خرید پاوربانک چیست؟ در اینجا به پایان رسید لطفا نظرات خود را برای ما ثبت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید به مرکز تکنولوژی ایده مراجعه نمایید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 232 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 10 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.