ایران جی ام جی از کجا بفهمیم شارژر شیائومی اصلی است؟ - ایران جی ام جی

شیائومی یکی از شرکت های فعال در حوزه تولید تجهیزات الکتریکی است. این شرکت در حوزه تولید گوشی‌های هوشمند نیز محبوبیت فوق العاده ای دارد و افراد زیادی از گوشی های این برند استفاده می کنند. محبوبیت زیاد گوشی های این برند موجب شده اکسسوری های غیر اصل آن همانند هر برند دیگری در بازار زیاد شوند و از این رو کاربران را گمراه کنند. با ما همراه باشید تا برای خرید شارژر اصلی شیائومی دغدغه نداشته باشید.

سرعت شارژ شدن

بسیاری از گوشی‌های فعلی از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند و اگر آداپتور مناسب برای آن‌ها در دسترس باشد می‌توانند با سرعت بالایی شارژ شوند. به عنوان مثال گوشی شیائومی ۱۱T به لطف شارژر شیائومی ۶۷ واتی خود در مدت زمان حدود ۴۰ دقیقه فول شارژ می‌شود. اگر آداپتوری با خروجی ذکرشده خریداری کرده‌اید ولی گوشی شما خیلی دیرتر شارژ می‌شود قطعا با یک آداپتور یا اصطلاحا کلگی شارژر فیک مواجه هستید.

اگر قصد خرید آداپتور شارژر گوشی برای گوشی های این برند را داشته باشید، با مدل های فیک و غیر اصل زیادی برخورد می کنید. به طور کلی با دقت کردن به یک سری نکات می توان شارژر های اورجینال شیائومی را از مدل های غیر اصل تشخیص داد. در همین راستا در این مطلب از خاص باکس قصد داریم تا شما را با نحوه تشخیص شارژر شیائومی اصل از فیک آشنا کرده و در این زمینه اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید.

 

 

در صورتی که قصد دارد تا اقدام به تشخیص اصل و کپی بودن شارژر شیائومی کنید، نیاز است دید کاملی در مورد تفاوت  شارژر اصل با تقلبی شیائومی داشته باشید. اگر بخواهیم شما را با ویژگی های شارژر شیائومی اصلی و تقلبی آشنا کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

میزان ولتاژ انتقالی از شارژر به باتری گوشی

یکی از مهم‌ترین روش‌های تشخیص شارژر شیائومی اصلی از فیک، بررسی میزان ولتاژ انتقالی شارژر به باتری است. در صورتی که از شارژر فیک استفاده کنید، ولتاژ انتقالی شارژر به باتری از ولتاژ استاندارد بیشتر خواهد شد و این مسئله باعث خرابی و آسیب دیدگی باتری گوشی خواهد شد.

دیر شارژر شدن باتری

یکی از مهم‌ترین تفاوت های شارژر ۳۳ وات شیائومی و فیک، دیر شارژر شدن گوشی می باشد. در واقع شارژرهای غیر اصل نمی‌توانند مثل شارژر اصل و با کیفیت گوشی را شارژ کنند. در صورتی که در هنگام شارژ گوشی متوجه می‌شوید که گوشی را به سرعت شارژ نمی‌شود، به احتمال خیلی زیاد شارژی که خریداری کرده اید فیک است.

توجه به نوشته‌های روی شارژر و آداپتور

به منظور بررسی نحوه تشخیص شارژر شیائومی اصل از فیک، نیاز است تا اقدام به بررسی نوشته‌ها و مشخصات فنی روی شارژر کنید. بر روی شارژرها و آداپتورهای اصل باید نام کشور تولید کننده، ولتاژ و اطلاعات مرتبط با این محصول نوشته شده است. اگر چه شرکت‌های تولید کننده شارژرهای تقلبی یا ساختگی این اطلاعات را کپی می‌کنند، اما این شرکت‌ها با حروف چاپی و انواع چاپ متفاوت این اطلاعات را بر روی شارژر و آداپتور درج می‌کنند.

 

کد QR روی محصول

کد QR که بر روی بسته بندی یا بر روی بدنه آداپتور شارژر چاپ می‌شود، یکی از مهم‌ترین نکاتی است که از طریق آن می‌توانید اقدام به تشخیص اصل بودن شارژر کنید.

 

شرکت شیائومی برای شناسایی محصولات اورجینال خود، یک کد QR مشخص کرده است. در صورتی که قصد دارید تا اقدام به خرید شارژرهای اصلی کنید، نیاز است تا این کد را در وهله اول پیدا کنید.

 

در محصولات اصل و اورجینال این کد روی بدنه آداپتور چاپ می‌شود، این در حالی است که معمولاً در محصولات و مدل‌های فیک این کد بر روی برچسب کابل شارژر نصب می‌شود. حتی در برخی از شارژرهای فیک و تقلبی، تصویر کد QR روی آداپتور چسبانده شده است. علاوه بر این مسئله نیاز است تا کد QR را با استفاده از گوشی خود چک کنید و از معتبر بودن آن مطمئن شوید.

متریال مورد استفاده در شارژر اصل شیائومی

به منظور تولید شارژرهای اورجینال شرکت شیائومی از مس استفاده می‌شود. مس به نحوی است که به آهنربا نمی‌چسبند. این در حالی است که در شارژرهای فیک، اگر آهنربا را به شارژر نزدیک آن، به آهنربا می‌چسبد.

 

موقعیت پورت USB

یکی از تفاوت شارژر شیائومی اصلی و تقلبی در موقعیت قرارگیری پورت USB است. شرکت شیائومی برای شارژهای دستگاه‌های مختلف، پورت‌های USB را در کنار خاصی قرار می‌دهد. در چنین شرایطی نیاز است تا در صورت خرید شارژر بررسی کنید که آیا موقعیت پورت USB محصولی که قصد خرید آن را دارید با پورت USB شارژر اصل یکسان است یا خیر؟

 

وزن اداپتور و شارژر

از نظر فیزیکی شارژرهای اصل به نسبت شارژهای فیک محکم‌تر و سنگین وزن تر هستند. این در حالی است که شارژرهای فیک به نحوی هستند که برای تولید آن از متریال بی کیفیت استفاده می‌شود و به همین دلیل این دسته از محصولات وزن کمی داشته و استحکام کافی نیز ندارند.
مهم ترین و راحت ترین راه تشخیص و خرید شارژر اصلی شیائومی این است که وقتی شارژر شیائومی را به گوشی متصل کردید تا صدم ثانیه شارژ  شدن را به صورت گرافیکی هنگام شارژ روی صفحه نمایش گوشی نمایش دهد که اصطلاحا در بازار به این قابلیت میگویند نمایش درصد صدم باتری.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 145 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 21 اکتبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.