ایران جی ام جی وطن چیست و چه اهمیتی در زندگی دارد؟ - ایران جی ام جی

وطن چیست و چه اهمیتی در زندگی دارد؟

به گزارش یکتاپرس آنچه که من می‌دانم در همه جای دنیا به وطن می‌گویند مادر وطن را در حد مادر ارزش و اهمیت می‌دهند. به یقین در اکثر کشور های دنیا حقیقت همین است که نوشتم متاسفانه این تنها عده‌ای از ما مردم افغانستان است که هیچ اهمیتی برای مادر وطن قایل نیستیم و ارزش و اهمیت آن را نمی‌دانیم. عوامل آن را باید جستجو و پیدا کرد تا بتوانیم زندگی بهتری را در زادگاه خویش نصیب شویم، چرا وطن را مادر گفته‌اند، و چرا کلمه مادر مقدس است.

مادر به این دلیل مقدس است که به انسان در دوران نوزادی که ضعیف و ناتوان است و قادر به حفظ خود نیست محافظت می‌کند و زندگی می‌بخشد. مادر به حکم الهی به مدت نُه ماه فرزندش را در شکم خود و با خون خود تغذیه میکند و پس از تولد تقریبآ بمدت دو سال با شیر خود او را تغذیه نموده و زنده نگه می‌دارد. مادر زندگی بخش فرزند است. به همین دلیل مقدس و با ارزش و مهم است.

اما پس از دو سال که شیر مادر قطع می‌شود زندگی طفل وابسته به زمین میشود زمینی که در آن زندگی میکند و نامش وطن است. همه نیازمندی های انسان از جمله آب و مواد غذائی لباس غیره و غیره همه از زمین بدست می آید و انسان با استفاده از امکاناتی که در وطنش وجود دارد زنده می ماند و به حیاتش ادامه میدهد. به همین دلیل به زمینی که انسان در آن زندگی میکند مادر وطن می‌گویند چون زنده ماندن و زندگی انسان به آن وابسته است.

انتهای پیام

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 315 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 4 فوریه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها