ایران جی ام جی چرا باید ویندوز را اکتیو کنیم؟! - ایران جی ام جی

هر آنچه که باید در مورد اکتیو ویندوز بدانید

ویندوز یکی از معجزه های بشر در طول دهه ها و صده های گذشته محسوب می شود که توانست به خودی خود زندگی را در تمام قاره ها و ایالت های جهان تغییر داد و سمت و سوی زندگی بطور کلی به همراه نحوه کسب و کارها عوض شد. با این وجود این روزها سیستم عامل ویندوز یکی از مهم ترین ابزارهایی است که در زندگی هر یک از ما وجود دارد و شاید حداقل روزانه یکبار از آن برای انجام کارهای روزمره استفاده کنیم.

مایکروسافت با راه اندازه و رونمایی ویندوز ۱۰ توانست چیزهای زیادی را تغییر دهد که شاید درک و احساس آن برای من و شما کمی سخت باشد و اما یک واقعیت انکار نکردنی می باشد. سیستم عامل ویندوز متعلق به شرکت بزرگ و شناخته شده مایکروسافت است که در طول زمان پیشرفت چشمگیری را در آن اعمال نموده است و در حال حاضر نسخه آخر آن یعنی ویندوز ۱۰ در دسترس عموم قرار دارد.

ویندوز

مراحل نصب ویندوز در اولین نسخه ها کمی نسبت به محیط کاربری که داشت، سخت و غیر قابل فهم بود و اما در نسخه های بعدی به مرور زمان پیشرفت کرد و هم اکنون نصب خودکار حاکم می باشد و تنها تنظیمات اولیه نصب ویندوز بر عهده شما است. با این وجود ویندوز برای افزایش امنیت و عدم دسترسی افراد سودجو به اطلاعات ویندوز شما، از قابلیت اکتیو ویندوز یا Windows activate رونمایی کرد.

ایده این بود تا با استفاده از این قابلیت میزان نسخه های کرک شده ویندوز که در طی آن می تواند امنیت را به کمترین میزان ممکن برساند، کاهش پیدا کند. طبیعتا دلایل دیگری نیز وجود دارند که شاید اکثر ما هیچ اطلاعی از آن نداشته باشیم. به همین دلیل در این گزارش از ایران جی ام جی دلایلی که باید ویندوز را اکتیو کنید، به ساده ترین شیوه ممکن به شما گفته خواهد شد. همراه ما باشید.

ویژگی هایی که بدون اکتیو اورجینال فعال نخواهند شد

ویژگی های زیادی وجود دارند که وقتی شما بدون اکتیو اورجینال ویندوز ۱۰ اقدام به استفاده از کرک اکتیو ویندوز ۱۰ نامعتبر می کنید، از دسترس شما خراج خواهند شد و نخواهید توانست از آنها استفاده کنید و از این رو این قابلیت ها تنها در نسخه مجاز ویندوز قابل استفاده هستند. برخی از این قابلیت ها عبارتند از ؛

  1. systemwide dark mode
  2. Windows Defender and Security
  3. Focus Assist
  4. Windows Hello و…

همچنین شما نخواهید توانست مایکروسافت آفیس را بدون اکتیو کردن ویندوز ۱۰ و سایر نسخه های ویندوز نصب و استفاده کنید. از این رو اگر شما بعد ویندوز موفق به اکتیو کردن ویندوز نشوید، پیغام های متعددی را از سوی ویندوز دریافت خواهید کرد که به شما اطلاع رسانی خواهد شد که فورا اقدام به اکتیو کردن ویندوز کنید.

ویندوز اورجینال

با این وجود در گوشه پائین دسکتاپ لوگویی را مشاهده خواهید کرد که تا وقتی اقدام به اکتیو کردن ویندوز نکنید، در مقابل چشمان شما خواهد بود و موارد ذکر شده در بالا تنها گوشه ای از ویژگی ها و قابلیت هایی هستند که شما بدون نصب نسخه اورجینال ویندوز نمی توانید از آنها استفاده کنید.

رفع باگ ها و مشکلات ویندوز

اگر شما فکر می کنید که آپدیت های ویندوز تنها صرف اضافه نمودن ویژگی های جدید به سیستم عامل شما و یا آپدیت کردن موارد قبلی می باشد، اشتباه می کنید. مایکروسافت غالبا بروزرسانی های کوچکی را برطرف می کند که در آن اشکالات و خطاهای نسخه های قدیمی برطرف می شوند. تیم توسعه دهنده مایکروسافت تنها افرادی نیستند که به دنبال جستجو و رفع این مشکلات می باشند! توسعه دهندگان و علاقمندان مستقل نیز همچنین از طریق Microsoft Bug Bounty Program می توانند باگ های ویندوز را به عنوان فریلنسر ردیابی کنند.

لازم به ذکر است که اگر شما بتوانید اشکالی را پیدا کنید و به مایکروسافت گزارش دهید، برای تلاش خود پاداش دریافت خواهید کرد که یک پاداش کاملا قابل توجهی می باشد و به همین دلیل افراد زیادی در این زمینه بصورت حرفه ای فعالیت می کنند و از این کار برای امرار معاش خود استفاده می کنند.

افزایش امنیت ویندوز ۱۰

 با وارد کردن اکتیو و یا لایسنس اورجینال ویندوز، شما می توانید به روزرسانی های ویندوز را به راحتی دریافت کنید. در طی این بروزرسانی اصلاحاتی امنیتی برای بدافزارها، ویروس ها و سایر تهدیدات سایبری که ممکن است به اطلاعات سیستم عامل ما آسیب برسانند، برطرف و رفع شده اند. در کل مبارزه با مجرمان سایبری و هکرها یک جنگ بی پایان است و نمی توان به خوبی در مقابل آنها ایستاد و اما می توان مقابله کرد که برای مقابله می توانیم اقدام به بروزرسانی ویندوز کنیم.

ویندوز 10

از این رو برای محافظت از اطلاعات و داده های موجود در سیستم عامل خود در مقابل هکرها، به روزرسانی و اصلاحات امنیتی یکی از مهم ترین اقدامات لازم می باشد که برای افراد هکر و سودجو همانند یک خواب وحشتناک و کابوس می باشد. بنابراین حتما و حتما اقدام به آپدیت ویندوز بعد از فعال کردن لایسنس ویندوز کنید.

چرا نباید از کرک استفاده کنیم؟

 بسیاری از عموم کاربران ویندوز وجود دارند که هنوز امیدوار هستند تا نسخه نهایی ویندوز بصورت رایگان در وب منتشر شود و بتوانند از آن استفاده کنند. چنین چیزی در محیط وب وجود دارد که اکثر آنها بیشتر به شکل فایل ویروسی و تروجان عرضه می شوند که می توانند تمام فایل ها و دیتاهای شما را تحت آسیب قرار دهند.

همچنین برخی دیگر از این کلیدهای فعال سازی، کاملا دروغین هستند که فقط از شما هزینه ای می گیرند و کلیدی که به شما می فروشند کار نخواهد کرد. اما گاهی اوقات نیز ممکن است هزینه ای که شما بابت آن کنید، از هزینه نسخه اصلی آن نیز گران تر باشد و به همین دلیل کار عقلانی این است که شما نسخه اورجینال را خریداری و نصب کنید.

کرک ویندوز

بنابراین به هیچ وجه سعی بر دانلود و هزینه نسخه های فرعی از محیط وب نکنید و توصیه ای که ما برای شما داریم این است که حتما و حتما نسخه اورجینال ویندوز را تهیه کنید.

چگونه ویندوز را اکتیو کنیم

اگر شما ویندوز را از قبل نصب کرده اید، نیازی به نصب مجدد ویندوز ندارید و می توانید به سادگی از داخل ویندوز لایسنس ۲۵ کارکتره ای که خریداری نموده اید، وارد کنید و سپس ویندوز خود را اکتیو نمائید. از این رو برای اکتیو کردن ویندوز باید وارد تنظیمات ویندوز شوید و گزینه Activation را از بخش Update & Security انتخاب کنید.

ویندوز 10

اینک باید گزینه Change product key را از بخش Update product key کلیک کنید. اینک باید اقدام به وارد کردن لایسنس ۲۵ کارکتره ای کنید که بصورت اینترنتی یا فیزیکی از فروشگاه های معتبر خریداری نموده اید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 591 views بار دسته بندی : یادداشت تاريخ : 14 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها