ایران جی ام جی چجوری بیت کوین بخریم؟ - ایران جی ام جی

این روزها با بالا رفتن ارزش بیت کوین و سایر رمز ارزها مثل انریوم و ریپل، بازار رمز ارزها داغ شده است. از همین رو ممکن است افراد زیادی تمایل به خرید بیت کوین یا سایر رمز ارزها داشته باشند. با وجود این، مهم است که قبل از خرید بیت کوین درباره آن آگاهی و اطلاعات لازم را بدست آورید. ما در این مقاله قصد داریم به موضوع بیت کوین و روش خرید آن بپردازیم.

آیا خرید و فروش بیت کوین در ایران قانونی است؟

اگر چه مدت زمانی طول کشید اما سرانجام در تاریخ آذر ۱۳۹۸ بیت کوین در ایران به رسمیت شناخته شد و برای آن قوانینی صورت گرفت. بنابراین، از این تاریخ به بعد خرید و فروش بیت کوین در ایران به طور قانونی انجام می شود. کسانی که علاقه مند به داشتن ماینر هستند می توانند تعدادی مراحل قانونی را بگذرانند و سپس از این دستگاه استفاده کنند.

خرید بیت کوین در ایران

از آن جایی که بیت کوین یک ارز دیجیتال می باشد بهتر است که خرید و فروش آن از طریق اینترنت انجام شود. اگر قرار است به کشور دیگر بروید و قصد خرید بیت کوین دارید می توانید از تور لحظه آخر استفاده کنید. این روزها با توجه به تحریم هایی که علیه ایران وجود دارد نمی توان بیت کوین را از صرافی های بزرگ بین المللی خرید و فروش کرد. با این حال، راه هایی وجود دارد که تبادلات بیت کوینی را برای ایرانی ها امکان پذیر می کند.

خرید از صرافی های آنلاین

برای خرید بیت کوین ابتدا باید در یک سایت صرافی عضو شوید. برخی از صرافی های معروف وجود دارند که به ایرانی ها خدمات نمی دهد اما یک صرافی معتبر جهانی وجود دارد که برای کاربران ایرانی فعال است و صرافی «LocalBitcoins» نامیده می شود. این سایت به گونه ای است که در آن کاربران قیمت های مختلفی برای خرید و فروش بیت کوین ارائه می دهند. شما با مشاهده قیمت های مختلف می توانید قیمتی که با توجه به شرایطتان مناسب تر است را انتخاب کنید.

برای تامین ارز دیجیتال از طریق صرافی ها دو راه برای شما وجود دارد. مورد اول روشی است که شما به طور مستقیم با صرافی مبادله کرده و از آن بیت کوین می خرید. مورد دوم صرافی به عنوان واسطه عمل می کند و بستری برای خرید و فروش بیت کوین برای خریدار و فروشنده فراهم می کند. در صورتی که خرید یا فروشی صورت بگیرد در لحظه آخر صرافی کارمزد خود را می گیرد.

خرید از افراد حقیقی

بعضی از سایت های خرید و فروش بیت کوین به این صورت است که کاربران از طریق سایت شماره تماس خود را در اختیار یکدیگر قرار می دهند. به این ترتیب امکان معامله خارج از سایت فراهم می شود. علاوه بر سایت، برخی از گروه های تلگرامی نیز اعلام می کنند که بستری را برای خرید و فروش بیت کوین فراهم می کنند. با این حال به دلیل بعضی از کلاهبرداری هایی که از این طریق انجام شده است، استفاده از این گروه ها توصیه نمی شود. علاوه بر این ها، افرادی هم هستند که خود ماینر دارند و از این طریق بیت کوین استخراج می کنند و آن ها را به صورت حضوری می فروشند. در صورتی که خرید از طریق آن ها انجام شود دیگری نیازی به پرداخت کارمزد نیست.

مراحل خرید بیت کوین

به طور کلی برای خرید بیت کوین لازم است مراحلی را طی کنید، این مراحل عبارتند از: ۱٫ تهیه یک کیف پول برای ذخیره و نگهداری بیت کوین ۲٫ پیداکردن صرافی یا فروشند معتبر ۳٫انجام مراحل ثبت نام، احراز و تایید هویت ۴٫انتخاب نوع و مقدار ارز دیجیتال و انجام خرید.

بهترین سایت خرید بیت کوین

برای خرید بیت کوین سایت های زیادی وجود دارد که از معتبرترین آن ها می توان به سایت های نوبیتکس،  صرافی Binance، صرافی Changelly اشاره کرد. اگر چه این سایت ها معتبر هستند اما در نهایت مسئولیت انتخاب سایت با خود شخص است. از همین رو بهتر است قبل از هر اقدامی اطلاعات و دانش کافی را در این باره بدست آورید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 301 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 8 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.