ایران جی ام جی دلایل اهمیت داشتن سلامت دهان ودندان به اندازه بدن سالم - ایران جی ام جی

 سرپی: سلامت کامل دهان و دندان، می‌تواند بر سلامت کل بدن تاثیر داشته باشد و خدمات دندانپزشکی شامل تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری‌ها، اختلالات و بیماری‌های دندان‌ها، لثه، دهان و فک است.

مراسم روز ملی دندانپزشک، هر سال در ۲۳ فروردین برگزار می‌شود و به‌عنوان راهی برای قدردانی و تشکر از دندانپزشکان است. همچنین راهی برای آگاهی‌بخشی به افراد است تا درباره نحوه مراقبت از دندان‌های خود بیشتر بدانند و مشوق افرادی است که ممکن است از مراجعه به دنداپزشکی برای معاینه دندان‌ها اجتناب کنند.

چرا دهان سالم به اندازه بدن سالم مهم است؟

به گزارش ایسنا، یک جمله معمول وجود دارد که مغز سالم در بدن سالم زندگی می‌کند و این کاملا درست است، زیرا در صورت داشتن جسمی سالم و عاری از بیماری، سالم و شاد خواهید بود. همین قانون درباره بهداشت دهان و دندان نیز درست است، معتقدیم که دهان سالم، لبخند زیبایی به فرد هدیه می‌کند. رعایت بهداشت دندان از ابتلا به بیماری‌های دندانی جلوگیری می‌کند و با افزایش سن به حفظ سلامت دندان‌ها نیز کمک خواهد کرد. مسواک زدن، استفاده از نخ دندان و مراجعه منظم به دندانپزشک در کاهش میزان باکتری‌های دهانی که باعث بوی بدن دهان می‌شوند، موثر هستند.

مشکلات دندانی یا بیماری لثه می‌تواند توانایی غذا خوردن و صحبت صحیح را مختل کند و باعث درد و بوی بد دهان شود. مهم‌ترین نکته این است که سلامت ضعیف دندان می‌تواند تاثیر عمیق و منفی بر دیگر موارد از جمله بیماری‌های قلبی، دیابت، بارداری و آرتروز بگذارد. اگر فرد به بیماری لثه مبتلا باشد، خطر جدی برای سلامتی و افزایش مواردی مانند حمله قلبی، دیابت کنترل‌نشده، سکته مغزی و زایمان زودرس را به همراه خواهد داشت.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 243 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 10 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.