ایران جی ام جی کسب درآمد با بیت کوین یا ارز دیجیتال - ایران جی ام جی

بیت کوین به عنوان سودآورترین سرمایه گذاری دهه پیش و بهترین سرمایه گذاری برای دهه پیش رو در بین سرمایه گذاران از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار می باشد. با توجه به بازدهی عجیب این ارز دیجیتال، هر روز تعداد افراد زیادی به سرمایه گذاری در آن علاقه مند شده و به خرید بیت کوین فکر می کنند. تعداد ارزهای دیجیتال موجود، بسیار زیاد است اما بیت کوین به دلایل متفاوت، از اهمیت و محبوبیت خاصی برخوردار است. یکی از این دلایل قابلیت این ارز برای تبدیل شدن آسان و سریع به ارزهای فیات از جمله دلار و یورو می باشد. در ادامه این مطلب، کمی بیشتر با این ارز دیجیتال محبوب آشنا می شویم. البته توجه داشته باشید اگر به سرمایه گذاری در بیت کوین علاقه مند هستید، مطالعات شما باید بیشتر از خواندن این مطلب باشد.

 

بیت کوین چیست؟

بیت کوین نام یک ارز دیجیتال است که در پی رشد سریع و ناگهانی و رسیدن به قیمت ۱۳ هزار دلار در اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی، به شهرت رسید. این ارز در مدت نسبتا کوتاهی از ظهور خود توانست توجه مردم در سرتاسر دنیا را به خود جلب کند. بیت کوین را می توان ترکیبی از خلاقیت، کنار گذاشتن واسطه ها در امور بانکی و مالی و همچنین مبارزه و پشت سر گذاشتن موانع قانونی و اجتماعی دانست.

بیت کوین تنها ارز دیجیتال موجود نیست؛ پس از بیت کوین تعداد زیادی ارز دیجیتال دیگر با اهداف متفاوت به وجود آمدند و مجموعه ای وسیع از کریپتوکارنسی ها یا همان رمزارزها را تشکیل دادند که امروزه از شهرت و محبوبیت بی نظیری برخوردار است. این ارزهای دیجیتال با حل محاسبات پیچیده ریاضی خلق می گردند. کریپتو از واژه کریپتوگرافی گرفته شده که از فرایند خلق سکه های جدید محافظت می کند. این کریپتوکارنسی ها یا رمزارزها در بستر شبکه ای بزرگ، پیچیده و غیر متمرکز به نام بلاک چین فعالیت می کنند که امنیت بسیار بالایی دارد و نمی توان در ساختار آن دخل و تصرف کرد. تعداد زیاد کاربران، نبود ناظر بر شبکه، نبود امکان تقلب و تخلف در شبکه و همچنین گسترده بودن، بلاک چین را به محیطی آزاد و مفید برای انواع فعالیت های ارتباطی در حیطه های مختلف تبدیل می کند و در آینده ای نه چندان دور، شاهد دستاوردها و کاربردهای وسیع تر این تکنولوژی خواهیم بود. ارزهای دیجیتال زیر نظر هیچ نهاد، ارگان، دولت و شرکتی نیستند و فعالیتی غیر متمرکز، آزاد و به دور از سانسور دارند. همین ویژگی سبب شده تا دولت ها ندانند در مقابل رشد سریع و گسترده شدن این نوع ارزها چه واکنشی باید نشان بدهند؛ به همین علت برخی دولت ها قوانین و ممنوعیت های سختگیرانه ای برای مقابله با رمزارزها گذاشته و برخی دیگر در تلاش اند با درک و شناخت درست و بهتر از ارزهای دیجیتال و کاربردهایشان، از ظرفیت های پنهان این تکنولوژی بهره ببرند.

 

مزایای بیت کوین

بیت کوین دارای مزایای فراوانی است که در ادامه به بیان کوتاهی از آن ها می پردازیم:

  • امنیت بالا: این ارز دیجیتال بر روی شبکه بلاک چین کار می کند و امنیت آن توسط پروتکل هایی خاص و پیچیده تامین می گردد. نودهای استخراج کننده یا همان ماینرها، نقشی اساسی در تامین و حفظ امنیت این اختیار دارند. بحث بلاک چین، پروتکل ها و نودها، بسیار گسترده و پیچیده می باشد که در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر، می توانید مطالب خوبی را در منابع فارسی و انگلیسی پیدا کنید.
  • دیجیتالی بودن: بیت کوین ارز دیجیتالی می باشد؛ به این معنا که معادل فیزیکی ندارد و برای نگهدداری آن به فضای فیزیکی احتیاجی ندارید.
  • غیر متمرکز بودن: این ارز بر خلاف ارز های فیات رایج در کشورها، تحت نظارت متمرکز هیچ نهاد، سازمان یا دولتی نیست. این متمرکز نبودن می تواند هم به عنوان نقطه قوت و هم به عنوان نقطه ضعف بیت کوین به شمار رود.
  • سرعت بالا و کارمزد کم: انتقال بیت کوین به هر جایی از دنیا، در مدت زمانی بسیار کوتاه و بدون واسطه و دردسر صورت می گیرد. همچنین کارمزد انتقال ارزهای دیجیتال در مقایسه با ارزهای فیات بسیار کمتر می باشد.
  • شفاف بودن: تمامی تراکنش های صورت گرفته در شبکه بیت کوین، در دفتر کلی ثبت می شود که تک تک اعضای مجموعه به آن دسترسی دارند. هر کیف‌ پول دارای یک کلید خصوصی و یک کلید عمومی می باشد که کلید عمومی در تراکنش های ثبت شده قابل مشاهده است.
  • تضمین انجام تراکنش: تراکنش های صورت گرفته در شبکه بیت کوین قابلیت لغو ندارند؛ به این معنا که اگر شما به اشتباه برای شخصی که نمی شناسید، بیت کوین بفرستید، دیگر نمی توان تراکنش را لغو کنید. این ویژگی سبب تضمین انجام تمامی تراکنش های شبکه بیت کوین است. بدین ترتیب هیچ گیرنده ای نمی تواند ادعا کند بیت کوینی دریافت نکرده است و امنیت شبکه بالا می رود.

 

بهترین سایت ها برای خرید بیت کوین

سایت ها و صرافی های آنلاین داخلی و خارجی زیادی وجود دارند که برای خرید بیت کوین می توانید از آن ها استفاده کنید. در ادامه به برخی از این سایت ها اشاره خواهیم کرد:

  • سایت Coinbase
  • سایت نوبیتکس
  • سایت Binance
  • سایت والکس ir
  • سایت ایزی کوینکس com
  • سایت ارزجو com
  • صرافی Changelly
  • سایت رابین هود Robinhood

و در پایان، از علاقه مندان سفر و گردشگری دعوت می کنیم تا از وب سایت رنتی جا بازدید نمایند. در این وب سایت شما می توانید انواع اجاره ویلا با قیمت های مناسب را پیدا کرده و همچنین درباره انواع شهرها، مقاصد گردشگری و ویلاها به مطالب مفیدی دسترسی پیدا کنید. اگر از آن دسته افرادی هستید که ترجیح می دهند بدون تور و به همراه خانواده خود به پیشواز تجربیات جدید بروند، رنتی جا می تواند به شما در یافتن هتل، اقامتگاه و اجاره ویلا (برای مثال اجاره ویلا کردان) کمک کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 314 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 20 سپتامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.